Abdurrahman Yalçınkaya’nın Anti-Demokratik Ataması



Ahmet Necdet Sezer’in yaptığı anti-demokratik atamalardan birisinin en bariz örneği olan Abdurrahman Yalçınkaya‘nın o makama nasıl geldiğini araştırıyordum. www.arastiralim.com sitesinde Abdurrahman Yalçınkaya‘nın atamasıyla ilgili yazılan yazıyı altta alıntılıyorum. Ahmet Necdet Sezer’in geleceğe yönelik bıraktığı en büyük tohumlardan birisi olan Abdurrahman Yalçınkaya‘nın göreve gelir gelmez işlere giriştiği ve birkaç aylık çalışmadan sonra 162 sayfalık iddianameyi hazırladığı gayet ortada. Abdurrahman Yalçınkaya‘nın kelebek olup uçmaya başladığı ve Ahmet Necdet Sezer gibilerinin bombasını toplumun içine bırakmaya hazırlandığını acı bir şekilde izliyoruz. Hedefleri ne olursa olsun, bu seferki lokma o kadar kolay yutulur olmayacak, artık karşılarında dünya konjoktörünü bilen, toplum içindeki dengelerle nasıl oynadıklarını çok açık gören bir gençlik ve toplum bulunuyor.

EN ANTİDEMOKRAT CUMHURBAŞKANI
Sezer, cumhurbaşkanının görev ve yetkisi dahilinde olan atamalarda da antidemokratik tutumuyla dikkat çekti. Sezer, teamüllere aykırı olarak tercihini sürekli en çok oyu alan aday yerine 2. hatta 3. sıradaki adayları tercih etti. Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığı atamalarında daha önceki seçimlerde en yüksek oyu alan Vural Savaş’ın yerine Sabih Kanadoğlu’nu, yine en çok oyu alan Ergül Güryel yerine de Nuri Ok’u başsavcı atamıştı. Sezer, başsavcı vekili seçiminde de en yüksek oyu Uğur İbrahimhakkıoğlu almasına rağmen, Abdurrahman Yalçınkaya’yı bu göreve getirmişti. Sezer, son olarak da Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığı makamına, en yakın rakibine 51 oy fark atarak 146 oy alan Ersan Ülker yerine 95 oy alan Yargıtay Cumhuriyet Başsavcı vekili Abdurrahman Yalçınkaya’yı atadı. Nuri Ok, 21 Mayıs 2007′de görevden ayrılacak ve yerine Yalçınkaya başsavcılık makamına gelecek. Sezer, rektör atamalarında da antidemokratlığını gösterdi. En çok oyu alan Gazi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Rıza Ayhan yerine daha az oy alan Prof. Dr. Kadri Yamaç’ı atadı.

Benzer yazılar:


Abdurrahman Yalçınkaya’nın Anti-Demokratik Ataması hakkında 77 tane yorum var

Sayfalar: « 4 3 2 [1]

  1. BAS SAVCININ AK PARTI KAPATMA DAVASININ NEDENLERI OLAN MADDENIN BIRI RAMAZANLARDA FAKIRLERE VERILEN YEMEK LAIKLİGE KARSI DENILMIS. YA SAVCI..HEM DE BAS SAVCI LUTFEN
    BU CAHILCE MADDELER UZERINDE ACABA YORUM YAPAR MI SIZCE..
    BAS SAVCININ BU KADAR BOS VAKTI VARMI..SIYASI KISILERIN ETKISINDE.. KALMAZ.. KALMAMALI.PARTILER KAPANIR..SIYASILER GIDER.. TARIHI KIMSE SILEMEZ..TORUNLAR BIR GUN DEDE NE YAPTIN DER. BASARILI SIYASETCILERI DINLIYELIM..SAYGILAR.

  2. Yorum # 24 Mehmet Buyukozer 23-03-2008 7:40 am

    @Alpaslan: Duygularımı bu kadar güzel tasvir ettiğin için çok teşekkür ederim.

  3. ya kardeşim birakin artık bu ayaklari. resmi ideolojinin ögrettigi tarih ile atatürkün kurdugu cumhuriyet diye baslayan cümlelerden SIKILDIm artık. 1. Miralay Ibrahim Ethem(yeniceri köyü dogumlu osmaneli/bilecik) Ankara savasinda sehit (dedemin babasi) 2. Cerkez Mustafa ürdünde sehit (anneannemin dedesi) 3. Cerkez Mustafa oglu Cerkez Mustafa Canakkalede sehit (anneannemin babasi). Sehadetnameleri osmanlica yazilmis olarak elimde. dedemde anneannemde yetim olarak büytülmüs insanlar. şimdi kimse kalkipta birisinin bu ülkeyi kurtardigi masalini anlatmasin alnini karislarim. bu ülkede Islamin emrettigi gibi yasasinlar diye ailelerinin namusuna zarar gelmesin diye sehit olan dedelerimin ve dedelerinizin kaniyla sulanmis bu topraklarda fransiz postallarindan dökülmüs nutfe ile meydana gelen zatlar ve yardakciları ne kadar ugraslarda bu ülke parlayan yildiz olacaktir.

    laiklik taninimini avrupaya göre yapanlar siz hayal aleminde yasiyorsunuz.
    cünkü avrupada laiklik anlayisi din ile devlet islerini birbirinden ayrilmasi değil devlet islerinin dinin emrine verilmesidir.

    ben su almanya da yaşıyorum ve buradaki laiklik anlayisinin dine hizmet etmek oldugunu hemen anlatayim.

    her hristiyan alman vatandasi kilisenin doğal üyesidir ve her hristiyan alman kiliseye vergi öder. vergi ödemek istemeyenler nüfus dairesine gidip dinsiz olduklarini veya başka dine mensup oldugunu belgeleyen yazi almak zorundadir. bütün cocuk yuvaları ve ilkögretim kurumları kiliseye baglidir. tabiiki hastanelerde. cocuk yuvaları kisienin özel mülkünün içindedir yada yanindadir. o kilisenin papazi ayni zamanda bu kurumlarin yöneticisidir.
    hastanelerde her odada hac ve her komodinde incil bulunur. ve müslüman memleketinde salyangoz satan bizim türk laiklerimiz gelsinde saçinin bir teli dahi gözükmeyen rahibe hemsirenin basindaki örtüye karissin SIKIYORSA. evet hizmetleri kapali bashemsireler takip eder ve yürütür. şimdi soruyorum:

    Hangi camiinin cocuk yuvasi var dedelerimin sehit düstügü türkiyemde?
    Hangi camiinin ilkögretim okulu var müdürü imam olsun, dedelerimin sehit düstügü türkiyemde?
    Hangi camiinin hastanesi var basörtülü hemsirelerin gönül rahatligi ile calisabildigi ve yine müdürü müftü yada imam olan, dedelerimin sehit düstügü türkiyemde?

    Ve siz hala avrupa laik diyenler yaniliyorsunuz. ama keşke avrupa kadar laik olabilsek.

    sirf inandigim gibi yasayabilmek için oy verdigim partinin kapatilmasi için harekete gecen zavalli yalcinkaya…. sen tarihin en karanlik sayfasina en kara renk ile milletin huzurunda kara zindana bir daha adin dahi duyulmamak üzere hapsoldundun. ve cocuklarinida bu utancla yasamaya mahkum ettin.

  4. 52 yaşında bi bayanım bi şirkette çalışıyorum inanınki o çalıştığım şirkette cumhuriyete hakaret içeren sözler duyuyorum gerçekten çok üzülüyorum siz davanızı açmakta haklıydınız.Sizi kutluyorum ve öpüyorum cumhuriyete yakışır bir BAŞSAVCISINIZ.Elinizi öpmek çok isterdim inşallah onlarda oylarını düzgün kullanırlarda parti kapanır şeriyat gelmek üzere şu sözü söylüyorlar;erdoğan bize diyoki herkezi yıkıcam ve bunu söyleyenlerde partisinden olanlar siz müsterik olun ben askeride sürücem savcıyıda onun için bunu sana göndermeyi istedim.gülcan erdem kangal sivas doğumluyum köyüm çekinkaya ben istanbulda oturuyorum.inşalah sezerin atadıkları başarırda şunları göndeririz saygılarımla.

  5. Yorum # 21 Mehmet Buyukozer 21-03-2008 7:46 pm

    @Fatih:
    Taraflarda karışıklık olmaması için açıklamak da fayda görüyorum. Çelik ismiyle yazılan 16. yorumdan önce bir tane daha yorum vardı. O yorumu yazan kişi yazar olarak adsfasdfa şeklinde karalama bir isim kullanarak küfürlerle dolu bir mesaj yazmıştı. Arkasından 10-15 dk. sonra aynı IP adresinden, bu sefer ismini düzeltip başka bir mesaj yazdı. Ben de birbirinden farklı kişiler gibi gözükmeye çalışan bu kişinin yorumlarını birleştirerek tek yorum halinde yayınladım.

  6. Celikcim (M. Büyüközer), bütün düşüncelerinde yanıldığın gibi “alttaki iki yorumu farklı isimlerle yazan aynı kişi” yorumunu yaparkende yanıldın, bu benim bu sitedeki 2. yorumum, ayrıca çok konuşuyosun, hakkında bilgi sahibi olmadığın şeyler hakkında çok fazla yorum yapma, çünkü batıyosun, umarım bigün gerçekleri görme şansın olur, ama inşallah gerçeği anladığın gün çok geç kalmış olmazsın, biz bu ülkedeki herkesi çok seviyoruz..

  7. Yorum # 19 ersines 21-03-2008 5:16 pm

    Türkiyede herkes laikliği dinsizlik gibi algiliyor yada öyle algilamak istiyorlar..Laikliğin tanimini tam olarak kimse yapmiyor..Laiklik devletin bütün dinlere karşi eşit mesafede durmasi ve devleti dini unsurlarlar yönetmemesidir..Tabi bu avrupada böyle !!! Doğrusu da bu.. Ancak ne yazikki Türkiyemizde laiklik yanliş algilaniyor..

    Hiç kimse bu ülkede vatanla dinimizi ayriştiramaz..İnançsiz kimse vatanını savunamaz..

  8. ahmet necdet sezer gibi antidemokratik taraflı ve adillikten uzak bir insandan ancak böyle bi davranış beklenir laikliği dinsizlik olarak algılayan ve uygulayan yargıtay başkanı ancak mirasçısı olur laiklk elden gidermiş yahu millet yarıçıplak herkes sokakta üstüste sizin laiklik dediğiniz bu Allah size iman versin ihtiyacınız olacak ayrıca küfür eden vatandaş aynen sana iade ediyorum

  9. ahmet korkmaz - eche1985@mynet.com

    abdurrahman yalçınkaya ve ahmet necdet sezer siksin hepinizi.. Allah hepinizin belasını versin.. madem akp o kadar masum neden adam gibi savunmasını yapmak yerine başsavcının yetkilerini kısıtlamaya çalışıyor? Bu suçluluk psikolojisidir.. AKP ve sizin gibi yobazlar cami duvarına işiyorsunuz bunu bilin… Laik Türkiye Cumhuriyeti bitti şimdi de hukuk devletine karşı geliyorsunuz… Demokrasi sadece demokrasinin kıymetini bilenler içindir sizin gibiler için değil..

  10. (Mehmet Büyüközer: alttaki iki yorumu farklı isimlerle yazan aynı kişi. Bu beyinsizin sözlerini nasıl anlatabileceğini göstermek için küfürleri olduğu gibi bıraktım. Şimdiden okuyanlardan bu terbiyesiz adına özür dilerim.)

    devam..oy oy demokrasiden bahseden cocuklara baksen. Alttaki kemaldinho denyosu peşkeş diyor,at gözlüklerini çıkarda gerçek peşkeş neymiş gör.40 şirket şu an yabancılara birçoğu kendi ortaklarıyla bağlantılı şirketlere verildi. Yolsuzluk adam kayırma meclisde havalarda uçusan kağıtları görmemiş heralde. Canını sıkma halk gözünü açacak kadar ne eğitimli nede iyi bir hayat sürüyor.Oy için kömürler yeterli.6 yıllık en parlak demiş neyin parlağından bahsediyor.Ülkedeki bütün şirketlere peşkeş çekilmiş,tekel firmalar teker teker satılıyor oradan gelen paralarda süperiz iyi gidiyoruz deniyor,cari açık almış başını gidiyor hala burda oturmuş süper gidiyoruz diyor.10 sene sonra sizi görürüm elinde avcunda hiçbirşey kalmayınca,artık iman gücü kurtarır sizi.Öncelikle Laiklik nedir bir öğrenin öyle tvlere çıkıp “ben laik değilim” demeye benzemez. Geçmişinede bak senin gibilere odunları bile seçtireceğini söyleyen kimler geldi kimler geçti.Senin gibi örümcek kafalı,at gözlüklü yobazlar ülkenin altını kazmaktan vazgeçmediler.
    haberde anti demokrat diyor,Siz heralde arabistanda kaldınız şu an gül ün atamalarından bi habersiniz hadi onu geçtim tayyip denen zatın milletvekillerini nasıl seçtiklerini çok iyi bilmiyorsunuz belliki.zaten sizin gibi koyunları gütmek için var bu adamlar zamanında da oldu şimdi de devam ediyorlar gütmeye…

    Ha siktir senin gibi kömüre nohuta tapan tohumlardan mı bahsediyorsun.herşeyi biliyorsunuz siktirin gidinde biraz tarihe bakın siz demokratım diye geçinen yalamaların yediği boklar oralarda saklı.şu anda bu insanlarda olmasaydı kendini hatta anasını bile paraya satabilecek senin gibi orospu tohumları çokdan TC yi yok etmişdi.Sizin o çok demokrat dediğiniz gül ün,tayyip in atamalarını bir araştır az oy alanları nasıl başa getirmiş getirdiklerinin hangi cemaat,şeyh,şıh ayağı öpmüş olduklarınıda bulacaksın.Peşkeş ve yolsuzluklarınada bak. Artık zorunuza gitmeye başlamış örümcek kafalı olmak,başkalarına der olmuşsunuz.

  11. gökhan denen vatandaşımız “türban giydirmeye çalışılıyo” diye bi yorum yapmış, arkadaş halen türban giymek isteyenlerin serbestçe giyebileceğini, istemeyenlerin giymeyeceği gerçeğini anlayamamış veya anlamak istemiyo, çünkü herkesin kendi gibi olmasını istiyo bunada demokrasi diyo, demokrasi öyle olmaz dostum, sen önce demokrasinin ne olduğunu öğren sonra çık konuş, ayrıca bu ülkeyi Mustafa Kemal tek başına kurtarmadı, toprağın altında bu vatan için yatan milyonlarca müslüman evladı var, laflarına dikkat et..

  12. sizi tbrk ediyorum bu milletin içindeki iman duygusunu kimse söküp atamaz ne abdurrahman yalçınkaya nede sezerin getirdikleri ayrıca bu kapatmadan medet uman chp ye bi sözüm var tek parti kalsanız genede oy vermem size

  13. sizi yürekten kutluyor ve destekliyorum.
    bu VATAN ın sahipsiz olmadığını bizlere göstermiş olmanızdan büyük haz alıyoruz.
    çok ihtiyacımız var: bu olay gündemi de değiştirse, önem arzeden ve acilen hayata geçirilmesi gereken tehlikeye parmak basmanız ve bu konuda duyarlı olmanıza.
    size teşekkürler ediyor, yolunuzun açık olmasını diliyorum

  14. bak sevgili kardeşim gökhan,böyle yırttınız,yok koydu dimi… gibi sözler siz örümcek beyinlilerin düştüğü durumun en büyük göstergesidir.sen ve senin gibilerin savunduğu hukukun siyasetle içiçe geçmediği demokrat bi toplum isteğiniz söz konusu cumhuriyet tarihinin en parlak dönemini yaşayan bi iktidar partisinin aleyhine kapatma davası oldu mu avuçlarınızı okşuyorsunuz. neden? çünkü şu 6 yıllık icraat döneminde sizin misyoner büyüklerinizin adam kayırma, yolsuzluk yapıp yetim hakkı yeme, ülkeyi peşkeş çekme gibi emelleri RECEP TAYYİP ERDOĞAN hükümeti ile tek tek yapılanların sorulduğu cezaevi nöbetçileri oldular. senin gibileride laiklik elden gidiyor yok türban geliyor eyvah dinciler geliiyor diye uyutup küçük beyninizi uyutup ülkenin kaos durumunun devm etmesi istiyorlar,çünkü bunlar kaostan beslenen asalak böcek gibiler,o yüzden kimsenin namaz kılmasından kimsenin başını örtmesinden,kimsenin hamdolsun demesinden,85 yıllık cumhuriyetimiz zarar görmez,arkadaşlar biraz aklımıı kullanalım yıllardır maşa olduk artık olmalayalım….

  15. ben ve benim gibi milyonlarca mustafa kemal uğruna, bu vatan için ölecek, şeriat özlemcilerinin, bu vatanı satanların karşısında duracak insan var bu ülkede. tükürükle boğulursun haberin olmaz. Bu devletin nasıl kurulduğunu düşün sen bir kere.

  16. Gokhana: Yok birader bana hic bisii koymadi, ama yuzde 46 alayiniza koydu sizin. Simdi ne olacak yuzde 70 le gelcek…..

  17. Bir yargı adamının anayasal hakkını kullanıp milletin ve devletin geleceğini Atatürkün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti’ne türban giydirmeye çalışanlara çoktan kapatılması gereken bir partiye dava açması o kadar zorunuza gitmişki bu iftiraları atıyorsunuz. Madem suçsuzsunuz niye böle hakaret edip yırtınıyorsunuz. Demokrasi Özgürlük dediniz ülkeye türban giydirmeye çalıştınız şimdide başsavcının anayasal hakkını kullanarak özgürlük demokrasiyi savunuması koydu dimiiiiii

  18. benim adım tosun…………..
    sen anladın onu yalçın
    sen bu ülkenin yüz karasısın sen bu ülkenin ekmeğini yiyip bu ülkeye ihanet edensin sen bu topraklarda doğdun, ama öldüğünde bu toprak seni kabul etmeyecek bu topraklarda benim dedelerimin kanı var onlar seni kabul etmez.çünkü bu ülkenin tek bir vazgeçilmez benliği var vatan vatan olunca tüm halk tek bir yürek olur ama sizin gibi düşünenler ne yazıkki başımızdalar ve sizin ucuz düşünceleriniz ve çıkarlarınız yüzünden bu kadar kişinin zor durumua düşmüştür.abdurrahman yalçın sen ve senin gibiler bu ülkemden gitsin sizler buraya yakışmıyorsun

  19. Sevgili Mehmet,
    Komşumuz Irak halen daha büyük bir kaosda ve İsrail orayi ele geçirmek için firsat kolluyor. Diger komşumuz, İrana ise her an savas acilabilir, ayni şekilde Suriyeye de. PKK ile bizim savaşımıza ise ne canlar verildi, ne paralar sarf edildi. Ekonomik olarak yapmamız gerekli tonla şey var. Hepsinin ötesi memleketi cehenneme çevirmiş bir 28 şubattan alamadığımız milyonla ders varken, sadece türban serbest kaldi (o da ne kadar olduysa) bir parti kapatılmaya çalışılıyor. Şimdi herşeyi bir kenara bırakalım ve bu işe düşmanlarımızın ne kadar sevineceğine mi yoksa üzüleceğine mi dürüstçe karar verelim…. Yazık gerçekten çok yazık.

  20. Yıllar sonra Abdurrahman Yalçınkaya kendi hakkında ne düşünecek çok merak ediyorum. Bazı insanlar iyi şeyler yaptıkları için içleri rahat bi şekilde ruhlarını teslim ederken bazıları da ne kadar şerefsiz olduklarını kendileri de görüyor ama, sür eşeği Niğde’ye…

  21. Yorum # 5 Mehmet Buyukozer 17-03-2008 1:37 am

    @Veysel: Olayın şeriatla hiçbir alakası yok. Hazırlanmış bir senaryonun son merhalesine getirilişini izliyoruz. İnsanların özgürlüklerine “şeriat” diye karşı çıkarsanız, yarın “içki içme özgürlüğüne” veya “mine etek giyme özgürlüğüne” karışıldığı zaman müdahele etme hakkınız bulunmayacaktır. Başörtüsü kendisini Atatürkçü ve laikçi olarak isimlendiren bir zümreden istenen bir “taviz” değildir, bu bir haktır. Atatürkçü diye anılan zümrenin, öteki diye adlandırılan toplumun diğer kesiminden hiçbir farkı, eksiği, fazlası veya üstünlüğü bulunmamaktadır. Bunu kavramamakta ısrar edenlerden ötürü siyasette dini motifler kullanılmak zorunda kalıyor. Dindar kesimin sözünü kesmek isteyen bu kesim her seferinde sandıkta dersini alıyor ama askeri ve kaba kuvveti kullanarak halk arasında huzursuzluk oluşturuyor.
    Şu anda yargıyatın başından tut, Devlet diye anılan bütün kesimler 1960-70′lerin ürünü olup bu zümrenin gidişi, yeni bir dönem getirecek. Eğer bu dönemde diğer kesim diye anılan dindar kesimin özgürlüklerine bu şekilde hunharca katletmeye devam edilirse, yeni gelenlerle açılabilecek bir dönem geldiği zaman işte Humeyninin veya İran masallarının anlatıldığı olayların önü açılmış olacak. Ama bunlara imkan vermemek ve önünü çok önceden almak en doğru olanı. En güzeli, kardeşlik ve barış içinde toplumun bütün kesimlerinin huzur içinde yaşayacağı, kendini doğru dürüst ifade edeceği platformların oluşturulmasıdır. Bu durumda başörtüsü takmak isteyene de, istemeyene de aynı özgürlük sunulmalı. Sağcısına da, solcusunu da, kürdüne de alevisine de aynı eşitlik sağlanmalı ancak böyle yapılırsa toplum içindeki dengeler eşitlenmiş olur. Tabi bunu dinler misin, dinlemez misin onu da bilmiyorum.

  22. hep okumuş cahillerden korkmuşumdur.
    bu adam Urfalıymış,aponun o dönemde arkadaşı olmasın,Necdet Sezer kendi gibi bir adamı bela etti çık çıkabilirsen işin içinden.

  23. Yorum # 3 hasan gedik 16-03-2008 11:56 pm

    senin … abdurrahman yalcinkaya kavat

  24. Yorum # 2 hasan gedik 16-03-2008 11:56 pm

    slm sen ne utanmaz serefsiz bi adammisin

  25. şeriat özlemcileri için tabiki antidemokratik

Sayfalar: « 4 3 2 [1]

Konu hakkında yorumlarınız


Yorum yazmadan lütfen okuyunuz:


Siteyi temiz tuttuğunuz için teşekkür ederiz.